Osnovy - Matematika
Předmět Matematika patří k základním předmětům našeho školního vzdělávacího programu. V Matematice se především klade důraz na porozumění základním myšlenkovým postupům, porozumění základním pojmům matematiky a jejich vzájemným vztahům. Výuka předmětu je zaměřena na řešení problémů, které vedou k rozvoji logického myšlení, kombinační úvaze, originalitě nápadů řešení, předem odhadovaným výsledkům, možnosti dojít k danému cíli několika možnými postupy a algoritmy. Poskytuje vědomosti a dovednosti potřebné v reálném životě. I kvůli snaze naplňovat tyto cíle jsme postupně přešli (a na 2. stupni přecházíme) k výuce matematiky prostřednictvím tzv. Hejného metodiky.
K těmto cílům lze dojít prostřednictvím různých matematických prostředí. Zároveň žáci pracují s Aritmetikou, ve které si žáci osvojují dovednosti provádět početní operace a získávají efektivní algoritmy používané v praktickém životě. Učí se získávat číselné údaje měřením, odhadováním, výpočtem a zaokrouhlováním. V Algebře se seznamují s pojmem proměnná a s jejím užitím v reálných situacích. V Geometrii aktivně modelují reálné situace v rovině a v prostoru, hledají podobnosti i odlišnosti základních geometrických útvarů, které vycházejí z běžných životních situací. K hlavní náplni Matematiky patří slovní úlohy. Pro naši výuku vybíráme úlohy z reálného života, které propojují matematiku s ostatními předměty.
Předmětu Matematika vyučujeme na škole s touto týdenní dotací: v 1. ročníku 4 hodiny, v 2. až 7. ročníku 5 hodin. V 8. a 9. ročníku je matematika zařazena po 4 hodinách týdně.
Do předmětu Matematika byla včleněna některá témata průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova (zejména jeho tematického okruhu Osobnostní rozvoj).