Když učí dvě učitelky naráz

13.12.2012 11:35

Karvinská mutace časopisu „5 + 2 dny“ přinesla v listopadu 2012 článek svého redaktora Petra Wojnara o realizaci projektu Pomáháme školám k úspěchu v naší škole.

Když učí dvě učitelky naráz

Karvinská základka se těší podpoře miliardáře Kellnera. Nové metody mají zkvalitnit výuku.

Základní škola Mendelova v Karviné-Hranicích je jednou z několika škol, nad kterou převzali finanční patronát manželé Kellnerovi. Známý miliardář Petr Kellner chce společně se svou manželkou Renátou v rámci projektu „Pomáháme školám k úspěchu“ pozvednout úroveň vzdělávání, poskytovaného veřejnými školami.

Peníze, respektive nové pracovní síly, či materiální podpora, které v současnosti dostávají čtyři školy v republice, mají pomoci vychovat generaci lidí připravených profesně se uplatnit.

„Věříme, že každý žák zažije svůj školní úspěch, který do budoucna pomůže upevnit jeho pozitivní vztah ke vzdělávání,“ řekla projektová manažerka Eva Luhanová.

Zkouší nové metody

Peníze z projektu slouží škole k zaplacení pedagogické konzultantky, školní psycholožky a párových učitelek. Dále k účasti na různých seminářích a v neposlední řadě k pořízení nových výukových pomůcek.

Žáci karvinské základky díky tomu prožívají nevšední výuku. Vždyť kdo z absolventů klasického školství zažil, že by za katedrou stály dvě paní učitelky? Na ZŠ Mendelova, zejména pak v jejích třídách 1. stupně, je to zcela běžný jev. „V současnosti máme osm párových učitelek. Ty pomáhají ve výuce. Jedna učitelka se může například individuálně věnovat některým žákům, zatímco druhá se stará o zbytek třídy,“ vysvětluje ředitel školy Bohumil Zmrzlík.

Místo biflování čtení

To, že žáky chválí a kárá hned dvojice „pančelek“ není jedinou odlišností místní základky. Projekt podporuje i specifickou výuku v jednotlivých předmětech. Příkladem jsou například hodiny českého jazyka. „Žáci v nich každý týden absolvují takzvané čtenářské dílny. To znamená, že velkou část hodiny čte každý z nich jinou, svou vlastní knihu. Přitom dostanou společný úkol, který v závěru hodiny řeší,“ popisuje Zmrzlík. On sám zmíněný způsob výuky plně podporuje. „Nemá cenu do dětí hustit názvy knih a autorů, když k nim nemají žádný vztah. Takhle si jej vybudují,“ podotkl Bohumil Zmrzlík.

Podle cílů projektu by zástupci školy měli nové výukové vize šířit i do okolních škol. „Projekt počítá se základní pětiletou podporou a postupným zapojením celkem 14 škol, které vytvoří síť veřejných základních škol s podporovanou kvalitou výuky,“ doplnila Luhanová s tím, že v každém kraji bude do projektu jako hlavní zapojena jedna škola.

 

 

Soubory ke stažení

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies